رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

معاون وزیر کشور: ۴ میلیون زائر اربعین امسال راهی کربلا می‌شوند| زائران خارجی فقط از مرز شلمچه به کربلا عزیمت می‌کنند

  • کد خبر: ۱۷۰۱۱۹
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
معاون وزیر کشور: ۴ میلیون زائر اربعین امسال راهی کربلا می‌شوند| زائران خارجی فقط از مرز شلمچه به کربلا عزیمت می‌کنند
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال چهار میلیون زائر اربعین حسینی، از مرز‌های پنج‌گانه برای شرکت در کنگره بین‌المللی اربعین راهی کربلای معلی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجید میراحمدی در حاشیه نشست ستاد اربعین خوزستان اظهار داشت: بر اساس برنامه تنظیم شده این زائران از مرز‌های چذابه و شلمچه در استان خوزستان، مهران در استان ایلام، خسروی در استان کرمانشاه و باشماق در کردستان به کربلا عزیمت می‌کنند و مرز سومار در استان کرمانشاه برای انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین به عراق تعیین شده است.

به گفته وی اربعین سال گذشته در مجموع حدود ۳.۸ میلیون زائر (ایرانی و اتباع خارجی) از مرز‌های پنچ‌گانه کشور راهی شهر‌های مقدس عراق به خصوص کربلا و نجف شدند.

معاون وزیر کشور گفت: زیرساخت‌های عراق بیشتر از ۳ میلیون زائر ظرفیت پذیرش ندارد ضمن آن‌که در زیرساخت‌های کشور به‌خصوص در بحث وسایل حمل‌ونقل مشکلات زیادی داریم و حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: البته طرف عراقی امسال خیلی روی محدودیت‌های پذیرش زائران اربعین اصرار نکرده، ولی ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا زائران با آرامش، نظم و برخورداری از امکانات رفاهی بتوانند از مرز‌ها عبور کنند و به سلامت برگردند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در ادامه افزود: دوستان عراقی از ما درخواست کرده‌اند که برای جا‌به‌جایی زائران در عراق به آنان کمک کنیم تا زائران با توجه به گرمای امسال، مشکلات کمتری داشته باشند.

میراحمدی افزود: البته امکانات حمل و نقل کشور عراق برای جابه‌جایی زائران محدود است و اربعین پارسال برای انتقال و بازگشت زائران مشکلات زیادی داشتیم. ما و طرف عراقی برای عزیمت زائران ایرانی و اتباع خارجی محدودیتی ایجاد نکرده‌ایم و حتی اگر زائران بیشتر از چهار میلیون نفر باشند منعی برای عزیمت زائران ایجاد نخواهد شد.

تمهیدات لازم برای عزیمت زائران اربعین با ۳ نوع گذرنامه

میراحمدی گفت: با هماهنگی طرف عراقی، امسال تمهیدات بسیار خوبی برای عبور آسان زائران از مرز‌های پنج‌گانه کشور با ۳ نوع گذرنامه اندیشیده شده است. این گذرنامه‌ها شامل گذرنامه بین‌المللی که مدت آن پنج سال اعتبار دارد، گذرنامه ویژه اربعین که از اول تا ۳۰ صفر اعتبار دارد و گذرنامه‌هایی که مدت اعتبار آن به پایان رسیده و ما آن را تمدید می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: شرایط تردد زائران به‌گونه‌ای خواهد بود که این عزیزان کمترین معطلی را در پایانه‌ها داشته باشند. اربعین امسال نیز مرز شلمچه برای عزیمت زائران خارجی به کربلا در نظر گرفته شده است.

میراحمدی با اشاره مشکلات و معطلی عزیمت زائران خارجی به‌خصوص زائران پاکستانی در اربعین سال گذشته افزود: با طرف عراقی هماهنگی لازم برای عبور زائران خارجی از مرز بین‌المللی انجام شده است. از دیدگاه ما هیچ‌گونه فرقی بین زائران ایرانی و خارجی از نظر برخورداری از امکانات رفاهی وجود ندارد.

براساس این گزارش، بررسی چگونگی پیشرفت زیرساخت‌های مرز شلمچه برای ایام اربعین از برنامه‌های سفر معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی به خوزستان بود.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین‌حسینی در خوزستان هستند. براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

اربعین سال گذشته حدود ۲۳ درصد زائران از مرز شلمچه و ۱۲ درصد زائران از چذابه به کربلا عزیمت کردند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->